Wachttijd

3 oktober 2022 - Schiphol, Nederland

Na een korte nacht.. wat zeg ik? Na een dutje van 2.5 uur gaat me wekker af. Het is half 4. Ik bedenk me dat ik 10 minuten langer blijven liggen belangrijker vind dan een kopje koffie voor ik vertrek. Dus snooze!

Maar natuurlijk kom ik er pas later achter dat dit een slecht plan was, want nu moet ik me in een half uur tijd klaar maken voor vertrek. En natuurlijk kom ik er op het laatste moment nog achter dat 5 paar schoenen meenemen wat veel is voor 10 dagen vakantie. Dus ik laat 1 paar thuis. Nu niet gaan overdrijven.

Freddy houdt me gelukkig gezelschap op weg naar Schiphol en zet me netjes af met mijn koffer vol zorgvuldig uitgekozen inhoud.

Eenmaal op het vliegveld verwacht ik een enkeling verdwaalde passagier die ook, net zoals ik, lekker vroeg daar is. En alvast aan het wachten is tot hij/zij kan inchecken. Maar als ik de ellenlange rij die staan bij de incheckbalie waar ik ook moet zijn, begin ik aan mezelf en de aangeven tijd op me telefoon te twijfelen. Ben ik te laat? 4 uur van tevoren is al overdreven op tijd, maar dus toch niet? Had ik hier nog eerder moeten zijn?

Nou ja goed, ik ben er en ik sta in de rij. Komt goed. 2 uur later ben ik dan eindelijk ingecheckt. Op weg naar de douane check.

Wat ik niet had verwacht, is dat voor dat ik naar de douane kan lopen om vervolgens daar ook nog 1.5 uur in de rij te gaan staan, ik eerst nog in de rij moet gaan staan, voor ik in de rij mag gaan staan. Ja.. precies... Vermoeiend, maar vooral lang.

Maar het om nog leuker te maken wordt ik natuurlijk eruit gepikt om even samen naar mijn shampoo flesjes te kijken. Ze zijn goedgekeurd en mogen mee. Mijn fles water mocht ik leeg gooien.

Na deze grondige check mag ik rennen naar mijn gate gezien ik nog maar precies 3 minuten heb om te boarden. Buiten adem en met een droge keel kom ik aan bij de gate, waar al mijn geduld wordt beloond. Ik mag als een van de eersten doorlopen en naar mijn plek zoeken waar 3 stoelen naast elkaar zijn vrijgehouden voor mij. Heerlijk, want dat betekent lang uit liggen!

Welterusten!