Drama in het Dharma house

28 november 2022 - Boca Paila, Mexico

We kwamen gisteravond pas  rond een uur of 19.30 uur aan in het Dharma house in Tulum, Punta Allen. De weg ernaar was niet alleen ontzettend hobbelig, maar ook heel erg mooi. Het stadje Tulum en de weg vanuit Tulum naar het Dharma house, doet me een beetje denken aan Ubud. Dharma house bestaat uit verschillende kleine huisje midden in de jungel op het strand. Ik zou in eerste instantie slapen in een glamping tent, maar toen wij om 19.30 in de avond aan kwamen was onze tent nog niet schoongemaakt volgens Ricardo. Hiervoor kregen we een upgrade en krijg ik een prive huisje toegewezen met een eigen badkamer op de kamer. Het is niet veel, maar ik hou ervan. Het is een klein mini huisje met alleen een slaapkamer en de badkamer apart. Hier is een wasbak, toilet en douche ingebouwd met als douchekop een schelp. Ik word er gelukkig van. Een ding waar ik nog niet helemaal zeker van ben wat ik hiervan vind zijn de 'muren' van het huisje. Die heeft ie namelijk maar tot de helft. De andere helft naar boven toe bestaat uit netten om dieren buiten te houden. Ja, dieren. Want de kans is groot dat je opeens je bed deelt met een schorpioen, een krab of zelfs een jaguar. Ze hebben een 10 dagen geleden namelijk nog eentje gezien hier in de buurt van de huisjes. En de krab die mocht ik al ontmoeten toen we onderweg naar mijn kamer waren.

Hoe dan ook, ik vind het nog steeds prachtig om hierin te mogen slapen. Ook al kan iedereen me waarschijnlijk zien wanneer ik onder de koude douche sta of als ik in bed lig, vanwege de 'muren'. Nou ja, fuck it dan.
Omdat het in the middle of nowhere ligt, is het hier in de avond dan ook echt pikdonker. En dat betekend dat als ik in mijn bed lig en de lampjes uitmaak ik nog niet me eigen hand kan zien. Dit maakt me wel een beetje paniekerig, dus het eerste wat ik doe in de ochtend is een baby lampje vragen, want dit trek ik niet. Schorpioen en jaguars accepteer ik, maar niet in het donker slapen.

Ik ben super blij met me upgrade en het eten wat hier verzorgd wordt tijdens onze retreat. Maar er is ook een MAAR. De retreat wordt verzorgd door twee vrouwen, Julie en Chrissy. Julie is een hele lieve, zachtaardige vrouw die ons de yoga lessen verzorgd. Chrissy is de persoon die onze blauw printen zou verzorgen, de ademcirckels zou geven en nog wat workshops. De hoofdredenen waarom ik voor deze retreat heb gekozen. Maar Chrissy komt niet opdagen. Dit laat ze aan ons in de groepschat weten, een paar uur voor we aankomen op onze locatie. Dit valt natuurlijk goed. Ik ben best wel teleurgesteld, want ik had hier echt op verheugd eerlijk gezegd. En ik vraag me af wat nu het plan gaat zijn en of ik hier wil blijven of niet. Fijn dat mijn keuzestress dan toch nog weer even mee mag doen deze vakantie.

1. Dees:
    29 november 2022
    Ahhh lieverd, das is inderdaad wel jammer. Toch lekker genieten! ♥️
  2. Angelique Smeets-Swinkels:
    29 november 2022
    Poeh heftig inderdaad maar zo goed dat je bij jezelf blijft en je grenzen verkent ❤️